onsdag 11 juli 2012

Newsflash!

Halleluja, prisa Ulrika, här kommer...eh...bloggreklamen? Jag fick reda på att jag (eller i all rättvisa kanske snarare min blogg) varit veckans bloggtips i Stickameras nyhetsbrev. Hur tufft är inte det på en skala? Nästan lika tufft som Chamberlains bajonettanfall vid Little Round Top (Se där, nu gav jag er något Tobbigt att googla också. Jag sprider Tobbigheten över jorden, en stickerska i taget. Ett gott dagsverke!). Tack Ulrika!

Trots massiva mängder av annat arbetande av olika slag så händer det ändå ett och annat i verkstan.
I mitten av bilden ser man några knappembryon med hål i sig - det är fläder, och hålet kommer sig av att kärnan i fläderträ är porös som en tvättsvamp.
Till höger ligger lite blivande knappar av björk, och pinnarna till vänster ska bli skaft åt virknålar i metall för den som tycker om hårdare tag i sin virkning.






1 kommentar:

  1. Bra Tobbe! Jobba på i sandpappersdimmorna du så stickar vi! /Liisa

    SvaraRadera