söndag 8 juli 2012

Boooooom!

Det blir långsamt lite mer slöjdat, men just nu går det lite långsamt på grund av många saker - viktigast av dessa syns på bilden här:

Ikväll var det så dags, första testskjutningen. Åtminstone första för mig - den har nog avfyrats rätt många gånger sedan den tillverkades under 1800-talets andra hälft.
Ett fin-fint foto som min tappra fotograf tagit precis i avfyringsögonblicket när jag skjuter med min gamla fina svartkrutsrevolver. Ser ni, ser ni hur vackert det blixtrar och hur krutröken förbereder att lägga sig över nejden. Attans otur att det inte går att inkludera krutlukten i bloggen...

Jag borde dock skämmas över att ens våga tänka tanken att begå premiärskjutning med den iförd så tidsvidriga kläder (för att inte tala om huvudbonaden). Men bot och bättring utlovas. Jag ska allt klä upp mig som en riktig kobåjjsare och lägga lite Lützendimma över torpet och se till att min tappra fotograf utför sitt värv till allmänhetens stora glädje. Men det får bli en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar